BENVINGUTS AL BLOG!!!!

He creat el blog com a ESPAI DE REFLEXIÓ i DIARI DE PRÀCTIQUES.

Us convidu a participar..........i a reflexionar!!!!!!!!



jueves, 25 de abril de 2013

JUSTIFICACIÓ DEL PROJECTE



Arrel del retorn de la PAC 1 fet pel consultor, fa dies que hem tomba pel cap que potser en cap moment, ni al Blog ni al Pla de treball, he justificat correctament el perquè de la tria de la meva intervenció.

Per què hem centro en dinamitzar la CAD? No se suposa que és un òrgan que tenen totes les escoles, i que ha de funcionar perquè si no seria possible gestionar l’atenció  a la diversitat?

Doncs bé, això era el que jo creia, o almenys m’havia imaginat després de llegir-me les instruccions d’inici de curs, però en el centre on estic fent les pràctiques, la realitat ha estat diferent, us explico:
Al poc temps de començar les pràctiques, i arrel de comentaris fets tant per la directora com per la psicopedagoga de l’EAP, vaig començar a sospitar que alguna cosa no acabava de funcionar. Diverses vegades les vaig sentir comentar: “bueno, això ho decidim aquí (despatx) però en realitat ho hauria de fer la CAD” o “ho acordem entre nosaltres (psicopedagoga-mestres EE), però ho hauríem de fer en la CAD”.

Aleshores vaig començar a plantejar-me que succeïa al centre, perquè no funcionava aquest òrgan. Li vaig preguntar a la meva tutora, que hem va donar el seu punt de vista, però hem va recomanar que parlés amb la directora, i així ho vaig fer.
La Directora hem va explicar, que el centre mai s’havia preocupat per l’atenció ala alumnes amb dificultats d’aprenentatge. Tant l’antiga direcció com l’antic professional de l’EAP únicament es preocupaven per valorar als alumnes quan arribaven a 6è, pel pas a secundària. Fins aleshores els alumnes passaven inadvertits per tots els cursos, “arraconats al final de la classe per no molestar”.
L’any 2009 va coincidir el canvi en la direcció del centre amb el canvi del professional de l’EAP. Comenta la directora que va ser esgarrifós comprovar l’estat en el que es trobava l’escola, respecte a la detecció i valoració dels alumnes amb dificultats d’aprenentatge.
Per tant, es va prioritzar, per sobre de tot, l’atenció individualitzada als alumnes, el aconseguir fer una radiografia actual de l’escola.
La psicopedagoga es va centrar en la valoració dels alumnes que presentaven majors dificultats en l’aprenentatge, i es van realitzar els dictàmens pertinents.
Va ser el curs passat quan el centre va aconseguir posar-se al dia respecte a la valoració dels alumnes amb nee, però al no tenir la dinàmica de funcionar per mitjà de la CAD, doncs s’ha deixat aquest òrgan de costat.

I es per tot això que hem va semblar oportú centrar la meva intervenció en aconseguir que l’escola, després dels esforços realitzats per la direcció del centre i la psicopedagoga de l’EAP en relació a l’educació especial, aconsegueixi gestionar l’atenció a la diversitat i optimitzar els recursos mitjançant la CAD.

1 comentario:

  1. Presentes un molt bon projecte de treball i espero que aconsegeuixes la fita que et proposes i s'aconsegueixi més dinamisme a la CAD del teu centre.

    Seguiré el recorregut,

    Susana

    ResponderEliminar