Arrel del retorn de la PAC 1 fet pel consultor, fa dies que hem tomba
pel cap que potser en cap moment, ni al Blog ni al Pla de treball, he
justificat correctament el perquè de la tria de la meva intervenció.
Per què hem centro en dinamitzar la CAD ? No se suposa que és un
òrgan que tenen totes les escoles, i que ha de funcionar perquè si no seria
possible gestionar l’atenció a la
diversitat?
Doncs bé, això era el que jo creia, o almenys m’havia
imaginat després de llegir-me les instruccions d’inici de curs, però en el
centre on estic fent les pràctiques, la realitat ha estat diferent, us explico:
Al poc temps de començar les pràctiques, i arrel de
comentaris fets tant per la directora com per la psicopedagoga de l’EAP, vaig
començar a sospitar que alguna cosa no acabava de funcionar. Diverses vegades
les vaig sentir comentar: “bueno, això ho decidim aquí (despatx) però en
realitat ho hauria de fer la CAD ”
o “ho acordem entre nosaltres (psicopedagoga-mestres EE), però ho hauríem de
fer en la CAD ”.
Aleshores vaig començar a plantejar-me que succeïa al
centre, perquè no funcionava aquest òrgan. Li vaig preguntar a la meva tutora,
que hem va donar el seu punt de vista, però hem va recomanar que parlés amb la
directora, i així ho vaig fer.
L’any 2009 va coincidir el canvi en la direcció del
centre amb el canvi del professional de l’EAP. Comenta la directora que va ser
esgarrifós comprovar l’estat en el que es trobava l’escola, respecte a la
detecció i valoració dels alumnes amb dificultats d’aprenentatge.
Per tant, es va prioritzar, per sobre de tot,
l’atenció individualitzada als alumnes, el aconseguir fer una radiografia
actual de l’escola.
La psicopedagoga es va centrar en la valoració dels
alumnes que presentaven majors dificultats en l’aprenentatge, i es van
realitzar els dictàmens pertinents.
Va ser el curs passat quan el centre va aconseguir
posar-se al dia respecte a la valoració dels alumnes amb nee, però al no tenir
la dinàmica de funcionar per mitjà de la
CAD , doncs s’ha deixat aquest òrgan de costat.
I es per tot això que hem va semblar oportú centrar
la meva intervenció en aconseguir que l’escola, després dels esforços
realitzats per la direcció del centre i la psicopedagoga de l’EAP en relació a
l’educació especial, aconsegueixi gestionar l’atenció a la diversitat i
optimitzar els recursos mitjançant la
CAD.
Presentes un molt bon projecte de treball i espero que aconsegeuixes la fita que et proposes i s'aconsegueixi més dinamisme a la CAD del teu centre.
ResponderEliminarSeguiré el recorregut,
Susana