BENVINGUTS AL BLOG!!!!

He creat el blog com a ESPAI DE REFLEXIÓ i DIARI DE PRÀCTIQUES.

Us convidu a participar..........i a reflexionar!!!!!!!!



viernes, 19 de abril de 2013

FASE 4



Objectius
1. Col·laborar i assessorar en l’elaboració del Protocol d’Atenció a la Diversitat.
2. Fer un seguiment del procés.
3. Revisar i avaluar periòdicament el pla de treball dissenyat.
4. Proporcionar el suport necessari.
5. Introduir les modificacions necessàries en el Pla d’actuació per atendre les situacions o problemes que vagin sorgint.


18 d’Abril
9h Reunió amb l’Equip Directiu.
La psicopedagoga fa un traspàs a l’ED de coordinacions que ha mantingut amb serveis externs respecte a alumnes en seguiment de l’escola.

Jo aprofito per ensenyar-lis la informació que he trobat respecte el Pla d’Atenció a la Diversitat.
Els mostro l’esbós d’índex que he fet, per saber si els sembla correcte o troben a faltar algun apartat.
En principi l’ED es mostra conforme amb l’índex presentat, però comenten que seria millor que es presentés a la CAD, ja que pot ser els mestres si que troben que s’hagi d’especificar algun aspecte més.


10h Psicopedagoga-Mestra d’EE
La mestra d’EE i la psicopedagoga es troben per fer conjuntament la Valoració del Comportament Lingüístic i Comunicatiu d’alguns alumnes d’Infantil per tal de poder fer les demandes al CREDA.
Anem a buscar a una alumna de P5 i se li passa la Guia d’Avaluació Lingüística i Comunicativa (GALC) de la Montserrat Rabassa 2007.
Amb aquestes guies s’agafen mostres de llenguatge per tal que el CREDA pugui gestionar les demandes que li arriben.
Un cop acabem amb l’alumne de P5, que presenta moltíssimes dificultats, de fet és l’alumna d’infantil que repetirà i a la qual se li farà Dictamen (la família ja ha estat convocada), agafem un alumne de P4.


11’10h Reunió de la psicopedagoga amb la Tutora de l’A.I (6è)
La família insisteix en que l’alumne repeteixi. Ja es va parlar a la CAD, és un alumne amb dictamen que no aprofitarà la repetició. Actualment està assistint a un grup de teràpia del CSMIJ i li està anant molt bé, a més a més, segurament de cara al curs vinent li donaran medicació.
La psicopedagoga demana a la tutora que li faci un document on descrigui els comportaments de l’alumne, ja que això li anirà molt bé a la professional del CSMIJ.
Acorden que convocaran a la família dilluns vinent, i la psicopedagoga assistirà.



11’35h Continuació de la valoració de J.V. (6è)
Continuem amb el WISC-IV. La percepció continua sent la mateixa, les principals dificultats les presenta a nivell d’organització del llenguatge, d’expressar-se.



12’15h Reunió psicopedagoga-mestres EE
Ens trobem de nou per continuar amb la preparació de les reunions de CAD. Tal i com vam acordar en la darrera trobada avui hem portat la normativa referent a les mesures curriculars d’atenció a la diversitat.
Seleccionem la informació que considerem més rellevant i elaborem un document que donarem a cadascun dels membres de la CAD. Un cop elaborat ens disposem a acordar els criteris que pensem que s’han de prioritzar a l’hora de realitzar les adaptacions curriculars.
-- El tutor serà l’encarregat de l’elaboració de l’adaptació curricular, amb el suport dels mestres especialistes i les mestres d’EE.
-- La durada de l’adaptació ha de ser la mateixa que la programació en que es troba
inclosa, i ha de servir de referent al treball desenvolupat diàriament. Per aquest
motiu, se n’ha de preveure la revisió i, si cal, la modificació.
-- L’adaptació s’ha d’elaborar després del procés d’observació i avaluació inicial, dins el
termini més breu possible. L’adaptació curricular s’ha d’incloure en la programació d’aula i el seu referent curricular seran els objectius, continguts i criteris d’avaluació mínims exigibles, especificats en el seu PI, del cicle corresponent establerts en el projecte curricular.
-- Durant el mes de setembre, els tutors revisaran les adaptacions realitzades en cursos anteriors i la proposta d’adaptació feta,  i es faran les modificacions necessàries.
Al llarg del mes d’Octubre, el tutor/a, amb l’ajuda de la resta de professorat, elaborarà les adaptacions curriculars necessàries, i serà l’encarregat de posar en pràctica l’adaptació curricular planificada per a cada un dels alumnes del seu grup. Durant el curs es podran fer les revisions i modificacions que es considerin necessàries.
Abans de finalitzar el 1r trimestre la Direcció ha d’haver revista i donat el vist-i-plau de tots els P.I. del centre. Així com les famílies, que serà responsabilitat del tutor/a convocar-les per que el signin.
Durant el mes de juny, es durà a terme l’avaluació final de cada un dels alumnes, i es faran les propostes d’adaptació necessàries pel curs següent.
L’equip directiu serà l’encarregat de facilitar els temps de coordinació necessaris per
poder dur a terme l’avaluació i el seguiment de l’alumnat amb NEE.
-- L’avaluació de l’alumnat amb adaptacions no significatives es farà tenint en compte
els objectius i criteris d’avaluació mínims del cicle i/o curs.
L’avaluació de l’alumnat amb adaptacions curriculars significatives es farà agafant
com a referència els objectius i criteris d’avaluació fixats en l’adaptació curricular
corresponent (PI).
Les qualificacions que reflecteixin la valoració del procés d’aprenentatge de les àrees
que hagin estat objecte d’adaptacions curriculars significatives, s’expressaran en els
mateixos termes que els establerts per regular l’avaluació a l’EI i a l’EP.
La informació que es proporcioni a les famílies constarà, a més de les qualificacions oficials, comentaris sobre el progrés de cada alumne respecte als objectius proposats en la seva adaptació curricular.

El criteri general per a l’elaboració de plans individualitzats per aquests alumnes, ha de ser, tal i com queda recollit a la normativa d’inici de curs, quan la programació ordinària de l’aula i les mesures de suport previstes resultin insuficients per atendre adequadament l’alumnat.

De nou ha estat un reunió complexa, tot  i que finalment els acords als que hem arribat son molt correctes, i van en la direcció que tant la psicopedagoga com l’ED volen donar a l’EE.

13’15h Entrevista mare M.P (6è)
L’objectiu d’aquesta reunió es conèixer a la família del M.P, ja que es va proposar com a possible repetidor.
Volem saber com el veu la mare, i comentar-li que estem pensant en fer-li una valoració i passar-li algunes proves per veure com està i si aprofitaria una repetició.
Es per tant una reunió per demanar permís a la família per valorar l’alumne i per saber si està conforme amb la repetició.
A la reunió també assisteix el tutor, un cop escoltades totes les parts, acordem que no repetirà. Pensem que degut a la seva inseguretat, aquesta repetició podria perjudicar-li més que beneficiar-li.
La mare es compromet a posar-se a treballar amb ell el que queda de trimestre, i portar-lo a reforç durant l’estiu.
En el traspàs de secundària es detallarà molt bé les seves principals dificultats, i se l’insisteix a la mare en que estigui pendent de com evoluciona el seu fill.
De totes maneres se li passarà un RAVEN, per poder fer un traspàs més detallat.



25 d’Abril
9h Reunió amb la meva tutora.
Avui teníem convocada la CAD a les 12’30h, però no la podrem realitzar ja que no es troben al centre ni la directora ni la coordinadora de CS. És per això que la psicopedagoga decideix que ens trobarem amb les mestres d’EE. Per tal de parlar de la metodologia a les aules d’EE.
Li mostro les darreres entrades fetes al Blog, i hem dona la seva opinió sobre les reflexions que he realitzat.


9’40h Reunió amb la mare J.V. (5è)
Tot i que aquesta reunió hauria de fer-se prèviament a la valoració de l’alumna, el dia a dia als centres, i el poc temps, sovint fan que alguns protocols no es compleixin del tot. La meva tutora es conscient i m’explica com s’haurien de fer les coses, teòricament, i com es fan a la pràctica.
El cas es que es convoca a la mare per explicar-li que estem passant-li proves a la J.V. per valorar com raona, com s’expressa, quin és el seu nivell cognitiu, etc....Li comenta que de moment les majors dificultats les presenta a nivell d’expressió verbal, d’estructuració del llenguatge, i que un cop finalitzada ala valoració se la tornarà a convocar per poder explicar-li tot més detingudament.
L’objectiu de la valoració es identificar aquelles aspectes en els que presenta més dificultats per poder reforçar-li de cara al pas a la secundària.


10h Valoració F.F. (6è)
La psicopedagoga arrel de revisar tota la documentació per l’elaboració del dictamen pel pas a la secundària,
s’adona que aquest alumne no s’hauria d’escolaritzar en aula ordinària, necessitaria un canvi d’escolaritat, anar a una USEE.
Aquesta es la raó per la qual, ara, quan ja estan fetes les preinscripcions als instituts, el tornem a agafar per actualitzar les proves fetes i valorar-lo de nou. Tot i que te diagnosticat un retard mental, el principal motiu de que ens fa dubtar es el tema conductual, és tracta d’un alumne molt sensible, retret i que li costa molt establir relacions personals.


11’30h continuació valoració F.F.
Un cop actualitzat el WISC-V i després de fer algunes operacions i alguna mostra de llenguatge escrit, la psicopedagoga decideix demanar el canvi d’escolaritat.


12’30h Coordinacions varies
De nou, i com a mostra de la flexibilitat que ha de mostrar el psicopedagog a l’hora de treballar, els plans es tornen a canviar. No es pot fer la reunió amb les mestres d’EE, la psicopedagoga necessita tramitar urgentment el canvi d’escolaritat del F.F, i elaborar un informe sobre dos alumnes pels professionals del CSMIJ que els atendran.





29 d’Abril

El dia d’avui es podria resumir amb aquesta frase  “disposem però la realitat s'imposa...”

La psicopedagoga avui no ha pogut arribar al centre fins les 11h del matí, ha hagut d’anar urgentment a un altre centre, a mantenir una entrevista amb la família d’un alumne amb una problemàtica molt greu.
Així que....tota la planificació que vam fer l’últim dia, s’ha quedat en un “no res”.


11h Reunió amb la família de F.F (6è)
S’ha comunicat a la família que arrel de les darreres proves que li hem passat hem considerat que el mes adient era la seva escolarització en una USEE.
Podria haver-se tractat d’una entrevista incòmoda, pel fet de comunicar a aquestes alçades, quan ja estan les preinscripcions a secundària fetes, un canvi d’escolaritat. Però no ha estat el cas, la família te molt assumides les limitacions dels seu fill, i son conscients que amb aquest tipus d’aula estarà més ates i protegit.
M’ha agradat molt com ha enfocat la psicopedagoga l’entrevista.




11’30h Reunió de la psicopedagoga amb les mestres d’EE
Acordem les principals funcions que hauríem d’assumir les mestres d’EE:
    Identificació, amb la col·laboració de l'EAP, de les necessitats educatives de l’alumnat que presenta necessitats especifiques de suport i la col·laboració en la concreció del corresponent pla d’intervenció.
    Col·laboració amb els tutors en la concreció dels plans individuals i/o adaptacions del currículum així com en la preparació i adaptació d’activitats i materials didàctics que facilitin l’aprenentatge d’aquest alumnat i la seva participació en les activitats del grup classe ordinari.
    Desenvolupament de les activitats i programes específics que aquest alumnat requereixi.
    Col·laboració en el seguiment i avaluació d’aquest alumnat.
    Gestió de l’espai de recursos de suport a la inclusió escolar del centre que permetin la millora dels processos d’ensenyament aprenentatge de tots els alumnes.

Un cop acordades les funcions, suggereixo que seria convenient a cordar també els criteris d'atenció preferent i les modalitats d’intervenció dels alumnes amb necessitats educatives específiques. Ja que es un aspecte que s’hauria de recollir al Pla d’Atenció a la Diversitat.

Criteris d’atenció preferent:
         Alumnes que presentin barreres a l’aprenentatge i la participació greus i permanents i que requereixin especial atenció (dictamen EAP).
         Alumnes que presentin un retard significatiu en l’assoliment dels aprenentatges (retard de dos o més cursos) (PI).
         Alumnes amb problemàtiques emocionals i/o socials greus que comportin un endarreriment significatiu en l’aprenentatge.

Les modalitats d'intervenció de les especialistes en educació especial prioritàriament seran:
         Suport als mestres tutors a l’aula ordinària: grups reduïts, treball individual.
         Suport als mestres especialistes dintre de les aules ordinàries.
         Treball fora de l’aula ordinària: grups reduïts, treball individual (per treballar aspectes molt concrets i limitats en el temps).

En qualsevol cas, la coordinació amb els mestres tutors i els mestres especialistes serà constant, per tal de garantir la coherència en els criteris de treball i els objectius a assolir.

Educació Infantil.

         Detecció, conjuntament amb els/les mestres tutors/es, dels problemes d’adaptació, interacció i llenguatge, etc.
         Detecció, conjuntament amb les mestres tutores, de les problemàtiques socials i familiars.
         Derivació a l’EAP d’aquells casos que requereixen una avaluació psicopedagògica.
         Col·laboració amb els tutors i l'EAP en la planificació i preparació, si s’escau, de les entrevistes als pares dels alumnes detectats.
         Coordinació amb els tutors i l'EAP en l’organització d’estratègies educatives individuals i de grup dintre de l’aula,  per reforçar els hàbits, el llenguatge i la comunicació amb aquells alumnes que presenten algú tipus de dificultat.
         A parvulari de 4 i 5 anys, a més de tot l’anterior, les estratègies aniran dirigides a reforçar els processos d’aprenentatge que segueixen els alumnes, incidint en aspectes concrets per a la preparació a la lecto-escriptura.
         Col·laboració amb els tutors/es en l’elaboració de les Adaptacions Curriculars amb  l’assessorament del psicopedagog de l’EAP.

Educació Primària.

         Suport a la inclusió dels alumnes que presentin nee derivades de discapacitats greus i permanents.
         Detecció, conjuntament amb els tutors, dels problemes d’aprenentatge, adaptació, interacció, llenguatge, ...
         Detecció, conjuntament amb els tutors, de les problemàtiques socials i familiars.
         Derivació a l’EAP d’aquells casos que requereixen una avaluació psicopedagògica.
         Col·laboració amb els tutors i l'EAP en la planificació i preparació, si s’escau, de les entrevistes als pares dels alumnes detectats.
         Coordinació amb els tutors i l'EAP en l’organització d’estratègies educatives individuals i de grup dintre de l’aula, per reforçar els aprenentatge, els hàbits, el llenguatge i la comunicació amb aquells alumnes que  presenten algú tipus de dificultat.
         Col·laboració amb els tutors/es en l’elaboració de les Adaptacions Curriculars amb  l’assessorament del psicopedagog de l’EAP.


12’40 h Reunió amb la psicopedagoga- mestres d’E.Infantil-mestra d’E.E.
L’objectiu d’aquesta trobada és actualitzar la situació de l’Ed.Infantil a l’escola. Cada mestra ha comentat els caos d’alumnes derivats a CDIAP o d’altres professionals externs, i els possibles casos dubtosos, dels quals s’haurà d’estar pendents per veure com evolucionen, i en cas necessari derivar-los o fer demanda d’observació a l’EAP.
La valoració és bona, gairebé tots els casos estan controlats, ja tenen seguiment de professionals externs.
M’agradaria destacar que m’ha sorprès la gran quantitat d’alumnes amb problemes logopèdics.




6 de Maig
10h Reunió de coordinació entre la Treballadora Social i la Directora.
Avui he tingut un “extra” de responsabilitat. Per diverses raons no s’ha pogut posar aquesta reunió de coordinació en un dia que la psicopedagoga assistís a l’escola, així que jo he estat la responsable de transmetre la informació que sabem (psicopedagoga) sobre els casos que porta aquesta treballadora social, i de recollir tot el que s’ha dit en la reunió per poder informar a la meva tutora.
No és la primera reunió d’aquests estil a la que assisteixo, però aquesta vegada ha estat diferent, he tingut un paper protagonista, i m’ha agradat la sensació de saber que jo podia aportar informació rellevant sobre alguns dels casos.




9 de Maig

9h Valoració S.E (1r)
Donat que avui hi ha hagut vaga i molts alumnes no han vingut, no hem pogut continuar amb les valoracions que ens havíem programat, però hem tingut sort, perquè un dels alumnes que es va prioritzar en el llistat que vam fer a principis de trimestre, ha vingut.
Així que hem decidit dedicar el mati a fer la seva valoració. Avui seré jo l’encarregada de passar les diferents proves.
Ens hem posat a la Biblioteca i hem començat amb la valoració:
Dibuixos prospectius, preguntes orals, seriacions i classificacions, lectoescriptura, números, etc... i l’hem passat el Test de Raven.

A les 11h, l’alumne a sortit al pati.

11’30h Reunió psicopedagoga-mestra EE.
Juntament amb la mestra d’EE, valorem els resultats de les proves. Finalment se li farà un Dictamen “retard mental lleu”.


12’30h- 13’30h CAD
Tot i que en un principi no sabíem si la podríem fer degut a la vaga, finalment l’hem pogut realitzar.
L’objectiu d’aquesta CAD és anar concretant aspectes per posar en el Pla d’Atenció a la Diversitat. S’ha parlat dels recursos personals dels que disposa el centre per atendre la diversitat i de com s’hauria de fer la seva distribució. I també dels recursos espaials i materials.

També s’ha aprofitat per entregar a la psicopedagoga les noves demandes d’observació, i per informar de que s’havia valorat a l’alumne de 1r i que se li farà Dictamen.

Ha estat una reunió molt profitosa.


16 de Maig
9h Reunió amb Direcció.
Ens reunim amb la Directora per comentar el seguiment de diversos alumnes del centre.
La directora aprofita per informar a la psicopedagoga del cas d’un alumne de 2n que el dimarts es va posar molt agressiu i el van haver d’immobilitzar amb ajuda del conserge perquè no es fes mal ell mateix.
Es tracta del cas d’una família que havia estat en seguiment de l’EAIA i que atén S.S. La psicopedagoga es posa en contacte amb la professional de S.S. que els porta i acorden torbar-se per parlar del tema el dia 30 de maig a l’escola.
S’aprofita aquesta reunió per acordar dates de trobades amb altres serveis externs, per exemple amb el CDIAP, amb qui es farà la darrera reunió del curs. També es comunica a la direcció quan hauran d’anar els alumnes de la USEE a visitar l’institut assignat.

9’45h Continuació de la valoració de la J.V (5è)
Tot i que els resultats del WISC-V surten força millor que l’anterior que se li va passar (7 anys), continua presentant greus mancances en la comprensió verbal; dificultats per evocar vocabulari, per buscar camps semàntics, etc.
Es conscient de les seves dificultats i s’esforça per intentar superar-les.

11’30h Reunió amb la Tutora de la J.V i la mestra d’EE.
Aprofitant que la tutora no ha d’estar en la seva aula, la psicopedagoga em demana que sigui jo la que faci el retorn de com ha anat la valoració de la J.V. Per tant hem trobo amb la tutora i amb la mestra d’EE, l’alumne no assisteix a EE però li volem demanar ajuda a la mestra.
Previ a la reunió, m’he fet un guió ordenant la informació que havia de donar i m’he anotat les indicacions que m’ha donat la psicopedagoga.
El retorn d’informació ha anat molt bé, jo m’he sentit molt segura, la tutora s’ha mostrat molt col·laboradora i ha acceptat tots els suggeriments que l’he fet. La mestra d’EE, finalment, s’encarregarà de proporcionar-li a la tutora material perquè la J.V pugui ampliar vocabulari i treballar diferents camps semàntics.

12’30h-13’30h Reunió psicopedagoga-mestres d’EE.
En aquesta reunió la mestra d’EE que atén els alumnes de CM i CS ens expressa el seu patiment pels canvis que s’estan gestat en la gestió de l’atenció  a la diversitat. És una mestra que porta molts anys a l’escola, que fa molts anys que fa servir la mateixa metodologia, i que tot i veure que pot ser no és la mes adequada per atendre els alumnes d’avui dia, es mostra reacia al canvi.
Un cop escoltats els seus dubtes la psicopedagoga li argumenta el perquè de la necessitat dels canvis, jo mateixa li proposo maneres de treballar, li dono alguns consells per reorganitzar la seva aula de manera que li permeti un treball més manipulatiu dels alumnes, etc. També li suggerim recursos web que pot utilitzar amb els alumnes. L’altra mestra d’EE especial li proposa que acudeixi a observar alguna de les seves sessions amb els alumnes de CI, sent conscient de que el treball amb alumnes més grans ha de ser diferent, però que li podria donar idees per fer amb els seus alumnes.
La mestra de CM i CS ho valorarà.






23 de Maig
9h Reunió amb Direcció.
Ens reunim amb la direcció del centre per posar-nos al dia i comentar com ha anat la setmana.


10h visita USEE instituts.
Tot i que no es una feina que faci habitualment la meva tutora, aprofita que jo estic fent pràctiques per acompanyar en la visita dels dos alumnes que aniran a la USEE el curs vinent.+
M’ha agradat molt poder visitar aquestes aules, i escoltar l’explicació que fan les mestres als alumnes.
A més a més, he tingut l’oportunitat de comparar entre les de dos instituts.


12h Reunió amb la psicopedagoga.
Ens trobem la meva tutora i jo per preparar la reunió de la CAD.


12’30h Reunió de la CAD
La finalitat d’aquesta reunió és presentar als membres de la CAD la feina que hem estat fent en les reunions mantingudes amb les mestres d’EE. Els documents son els següents: Les mesures curriculars per l’atenció a la diversitat i els criteris per realitzar les adaptacions curriculars.

La major part de la CAD es mostra conforme amb la documentació elaborada, de fet s’ha extret de la normativa. Pensen que seria interessant que tots els mestres en tinguessin una còpia, ja que molts probablement no coneguin algunes d els mesures d’atenció  al diversitat.
Els comento que així serà, ja que tot això quedarà recollit en el PAD i que tots els mestres tindran accés a aquests document.

Únicament ens ha costat una mica més acordar els criteris per realitzar les adaptacions curriculars, finalment s’acorda:
-- El tutor serà l’encarregat de l’elaboració de l’adaptació curricular, amb el suport dels mestres especialistes i les mestres d’EE.
-- La durada de l’adaptació ha de ser la mateixa que la programació en que es troba
inclosa, i ha de servir de referent al treball desenvolupat diàriament. Per aquest
motiu, se n’ha de preveure la revisió i, si cal, la modificació.
-- L’adaptació s’ha d’elaborar després del procés d’observació i avaluació inicial, dins el
termini més breu possible.
L’adaptació curricular s’ha d’incloure en la programació d’aula i el seu referent curricular seran els objectius, continguts i criteris d’avaluació mínims exigibles, especificats en el seu PI, del cicle corresponent establerts en el projecte curricular.
-- Durant el mes de setembre, els tutors revisaran les adaptacions realitzades en cursos anteriors i la proposta d’adaptació feta,  i es faran les modificacions necessàries.
Al llarg del mes d’Octubre, el tutor/a, amb l’ajuda de la resta de professorat, elaborarà les adaptacions curriculars necessàries, i serà l’encarregat de posar en pràctica l’adaptació curricular planificada per a cada un dels alumnes del seu grup. Durant el curs es podran fer les revisions i modificacions que es considerin necessàries.
Abans de finalitzar el 1r trimestre la Direcció ha d’haver revista i donat el vist-i-plau de tots els P.I. del centre. Així com les famílies, que serà responsabilitat del tutor/a convocar-les per que el signin.
Durant el mes de juny, es durà a terme l’avaluació final de cada un dels alumnes, i es faran les propostes d’adaptació necessàries pel curs següent.
L’equip directiu serà l’encarregat de facilitar els temps de coordinació necessaris per
poder dur a terme l’avaluació i el seguiment de l’alumnat amb NEE.
-- L’avaluació de l’alumnat amb adaptacions no significatives es farà tenint en compte
els objectius i criteris d’avaluació mínims del cicle i/o curs.
L’avaluació de l’alumnat amb adaptacions curriculars significatives es farà agafant
com a referència els objectius i criteris d’avaluació fixats en l’adaptació curricular
corresponent (PI).
Les qualificacions que reflecteixin la valoració del procés d’aprenentatge de les àrees
que hagin estat objecte d’adaptacions curriculars significatives, s’expressaran en els
mateixos termes que els establerts per regular l’avaluació a l’EI i a l’EP.
La informació que es proporcioni a les famílies constarà, a més de les qualificacions oficials, comentaris sobre el progrés de cada alumne respecte als objectius proposats en la seva adaptació curricular.

El criteri general per a l’elaboració de plans individualitzats per aquests alumnes, ha de ser, tal i com queda recollit a la normativa d’inici de curs, quan la programació ordinària de l’aula i les mesures de suport previstes resultin insuficients per atendre adequadament l’alumnat.




TOT I  QUE PER MOTIUS DE DATES NO PUC PLASMAR AL BLOG COM ANIRÀ EL FINAL DE LA FASE 4, NI LA FASE 5, US AVANÇO L’AVALUACIÓ I OBSERVACIÓ PERSONAL DE LA 4;

Avaluació: Les trobades a primera hora del matí amb la direcció del centre, són molt importants, ja que de fet, la psicopedagoga marxa el dijous i no torna fins la setmana següent, i els que viuen el dia a dia a l’escola i pateixen els imprevistos que puguin sorgir amb els alumnes son els mestres, que li comuniquen a la Direcció.
Les valoro molt positivament, diria que ha de ser obligatori poder trobar-se amb la direcció del centre, cada dia només arribar, encara que només sigui 10 minuts.

Pel que fa al funcionament i a la dinàmica del treball en equip, penso que és una de les mancances que presenta el centre, sobre tot en relació a les mestres d’EE, degut a la gran diferencia d’aquestes dues professionals en la seva metodologia i en les seves discrepàncies en la manera de pensar. Fins el moment, pràcticament han anat per lliure, però arrel de les reunions de la CAD i de les reunions mantingudes amb la psicopedagoga, estem aconseguint reconduir aquesta situació, de cara al curs vinent es treballarà en la creació de la línia d’EE al centre. (unificació de criteris , metodologia, etc   queda recollit al Pla d’Atenció a la Diversitat)

En general, totes les actuacions m’han permès endinsar-me en el rol de psicopedagoga, aportant-me aquella part que fa de l’aprenentatge un continuo. M’han despertat l’atenció i l’interés el comprovar la immensa responsabilitat que porta implícita aquesta professió, pel fet de treballar amb elements humans el que fa que s’imposi un treball seriós, i seguir ampliant dia a dia amb les experiències quotidianes.


Observació personal:  
Les assignatures cursades al llarg de la llicenciatura m’han servit per ampliar els meus coneixements, per tenir una visió més amplia, per entendre, entre d’altres coses, el perquè dels diferents models d’intervenció en relació amb el context. Però en les assignatures cursades he trobat a faltar “el arte de la NEGOCIACIÓ”.
És imprescindible!!!  En les diferents reunions a les que he assistit, m’he adonat de la capacitat de la meva tutora per negociar, per reconduir les situacions, en cap moment intenta que els altres cedeixin sinó que es lluita pels interessos de tots, no es tracta de posicionar-se (un guanya l’altre perd) sinó es tracta de cuidar la relació dels implicats obtenint un resultat de guanyar/guanyar, per tant considero importantíssim per un psicopedagog la formació en negociació.
La meva tutora, sempre busca la corresponsabilitat de tots els agents educatius, com ha psicopedagoga m’ha ensenyat a situar-me en el no saber, és a dir davant qualsevol demanda mai fer la prescripció de la recepta que conduirà a la solució del problema sinó, posicionar-me en “anem a analitzar junts el problema”. (intervenció fonamentada en la perspectiva sistèmica).
Al llarg d’aquestes sessions he pogut observar i descriure com es porta a terme el procés d ela presa de decisions entre els diferents membres que hi participen en les reunions. Jo, com a mestre, ja m’havia trobat en la tessitura d’haver d’arribar a acords de cicle o de claustre, però el rol “d’observadora-assessora”, m’ha permès experimentar sensacions diferents, i observar el comportament i les reaccions de les persones davant aquetes situacions (discrepances-acords)







No hay comentarios:

Publicar un comentario