Objectius
1.
Col·laborar i assessorar en l’elaboració del Protocol d’Atenció a la Diversitat.
2. Fer un
seguiment del procés.
3. Revisar
i avaluar periòdicament el pla de treball dissenyat.
4.
Proporcionar el suport necessari.
5.
Introduir les modificacions necessàries en el Pla d’actuació per atendre les
situacions o problemes que vagin sorgint.
18 d’Abril
9h
Reunió amb l’Equip Directiu.
La
psicopedagoga fa un traspàs a l’ED de coordinacions que ha mantingut amb
serveis externs respecte a alumnes en seguiment de l’escola.
Jo aprofito
per ensenyar-lis la informació que he trobat respecte el Pla d’Atenció a la Diversitat.
Els mostro l’esbós
d’índex que he fet, per saber si els sembla correcte o troben a faltar algun apartat.
En principi
l’ED es mostra conforme amb l’índex presentat, però comenten que seria millor
que es presentés a la CAD ,
ja que pot ser els mestres si que troben que s’hagi d’especificar algun aspecte
més.
10h
Psicopedagoga-Mestra d’EE
La mestra d’EE
i la psicopedagoga es troben per fer conjuntament la Valoració del
Comportament Lingüístic i Comunicatiu d’alguns alumnes d’Infantil per tal de
poder fer les demandes al CREDA.
Anem a
buscar a una alumna de P5 i se li passa la Guia d’Avaluació Lingüística i Comunicativa
(GALC) de la Montserrat
Rabassa 2007.
Amb
aquestes guies s’agafen mostres de llenguatge per tal que el CREDA pugui
gestionar les demandes que li arriben.
Un cop
acabem amb l’alumne de P5, que presenta moltíssimes dificultats, de fet és l’alumna
d’infantil que repetirà i a la qual se li farà Dictamen (la família ja ha estat
convocada), agafem un alumne de P4.
11’10h
Reunió de la psicopedagoga amb la
Tutora de l’A.I (6è)
La família
insisteix en que l’alumne repeteixi. Ja es va parlar a la CAD , és un alumne amb dictamen
que no aprofitarà la repetició. Actualment està assistint a un grup de teràpia
del CSMIJ i li està anant molt bé, a més a més, segurament de cara al curs
vinent li donaran medicació.
La psicopedagoga
demana a la tutora que li faci un document on descrigui els comportaments de l’alumne,
ja que això li anirà molt bé a la professional del CSMIJ.
Acorden que
convocaran a la família dilluns vinent, i la psicopedagoga assistirà.
11’35h
Continuació de la valoració de J.V. (6è)
Continuem
amb el WISC-IV. La percepció continua sent la mateixa, les principals
dificultats les presenta a nivell d’organització del llenguatge, d’expressar-se.
12’15h
Reunió psicopedagoga-mestres EE
Ens trobem
de nou per continuar amb la preparació de les reunions de CAD. Tal i com vam
acordar en la darrera trobada avui hem portat la normativa referent a les
mesures curriculars d’atenció a la diversitat.
Seleccionem
la informació que considerem més rellevant i elaborem un document que donarem a
cadascun dels membres de la CAD. Un cop
elaborat ens disposem a acordar els criteris que pensem que s’han de prioritzar
a l’hora de realitzar les adaptacions
curriculars.
-- El tutor serà l’encarregat de l’elaboració de
l’adaptació curricular, amb el suport dels mestres especialistes i les mestres
d’EE.
-- La durada de l’adaptació ha de ser la mateixa que
la programació en que es troba
inclosa, i ha de servir de referent al treball
desenvolupat diàriament. Per aquest
motiu, se n’ha de preveure la revisió i, si cal, la
modificació.
-- L’adaptació s’ha d’elaborar després del procés
d’observació i avaluació inicial, dins el
termini més breu possible. L’adaptació curricular
s’ha d’incloure en la programació d’aula i el seu referent curricular seran els
objectius, continguts i criteris d’avaluació mínims exigibles, especificats en
el seu PI, del cicle corresponent establerts en el projecte curricular.
-- Durant el mes de setembre, els tutors revisaran
les adaptacions realitzades en cursos anteriors i la proposta d’adaptació
feta, i es faran les modificacions
necessàries.
Al llarg del mes d’Octubre, el tutor/a, amb l’ajuda
de la resta de professorat, elaborarà les adaptacions curriculars necessàries,
i serà l’encarregat de posar en pràctica l’adaptació curricular planificada per
a cada un dels alumnes del seu grup. Durant el curs es podran fer les revisions
i modificacions que es considerin necessàries.
Abans de finalitzar el 1r trimestre la Direcció ha d’haver
revista i donat el vist-i-plau de tots els P.I. del centre. Així com les
famílies, que serà responsabilitat del tutor/a convocar-les per que el signin.
Durant el mes de juny, es durà a terme l’avaluació
final de cada un dels alumnes, i es faran les propostes d’adaptació necessàries
pel curs següent.
L’equip directiu serà l’encarregat de facilitar els
temps de coordinació necessaris per
poder dur a terme l’avaluació i el seguiment de
l’alumnat amb NEE.
-- L’avaluació de l’alumnat amb adaptacions no
significatives es farà tenint en compte
els objectius i criteris d’avaluació mínims del cicle
i/o curs.
L’avaluació de l’alumnat amb adaptacions curriculars
significatives es farà agafant
com a referència els objectius i criteris d’avaluació
fixats en l’adaptació curricular
corresponent (PI).
Les qualificacions que reflecteixin la valoració del
procés d’aprenentatge de les àrees
que hagin estat objecte d’adaptacions curriculars
significatives, s’expressaran en els
mateixos termes que els establerts per regular
l’avaluació a l’EI i a l’EP.
La informació que es proporcioni a les famílies
constarà, a més de les qualificacions oficials, comentaris sobre el progrés de
cada alumne respecte als objectius proposats en la seva adaptació curricular.
El criteri general per a l’elaboració de plans individualitzats
per aquests alumnes, ha de ser, tal i com queda recollit a la normativa d’inici
de curs, quan la programació ordinària de l’aula i les mesures de suport
previstes resultin insuficients per atendre adequadament l’alumnat.
De nou ha
estat un reunió complexa, tot i que
finalment els acords als que hem arribat son molt correctes, i van en la
direcció que tant la psicopedagoga com l’ED volen donar a l’EE.
13’15h
Entrevista mare M.P (6è)
L’objectiu
d’aquesta reunió es conèixer a la família del M.P, ja que es va proposar com a
possible repetidor.
Volem saber
com el veu la mare, i comentar-li que estem pensant en fer-li una valoració i
passar-li algunes proves per veure com està i si aprofitaria una repetició.
Es per tant
una reunió per demanar permís a la família per valorar l’alumne i per saber si
està conforme amb la repetició.
A la reunió
també assisteix el tutor, un cop escoltades totes les parts, acordem que no
repetirà. Pensem que degut a la seva inseguretat, aquesta repetició podria
perjudicar-li més que beneficiar-li.
La mare es
compromet a posar-se a treballar amb ell el que queda de trimestre, i portar-lo
a reforç durant l’estiu.
En el
traspàs de secundària es detallarà molt bé les seves principals dificultats, i
se l’insisteix a la mare en que estigui pendent de com evoluciona el seu fill.
De totes
maneres se li passarà un RAVEN, per poder fer un traspàs més detallat.
25 d’Abril
9h
Reunió amb la meva tutora.
Avui teníem
convocada la CAD
a les 12’30h, però no la podrem realitzar ja que no es troben al centre ni la
directora ni la coordinadora de CS. És per això que la psicopedagoga decideix
que ens trobarem amb les mestres d’EE. Per tal de parlar de la metodologia a
les aules d’EE.
Li mostro
les darreres entrades fetes al Blog, i hem dona la seva opinió sobre les reflexions
que he realitzat.
9’40h
Reunió amb la mare J.V. (5è)
Tot i que
aquesta reunió hauria de fer-se prèviament a la valoració de l’alumna, el dia a
dia als centres, i el poc temps, sovint fan que alguns protocols no es
compleixin del tot. La meva tutora es conscient i m’explica com s’haurien de
fer les coses, teòricament, i com es fan a la pràctica.
El cas es
que es convoca a la mare per explicar-li que estem passant-li proves a la J.V. per valorar com raona,
com s’expressa, quin és el seu nivell cognitiu, etc....Li comenta que de moment
les majors dificultats les presenta a nivell d’expressió verbal,
d’estructuració del llenguatge, i que un cop finalitzada ala valoració se la
tornarà a convocar per poder explicar-li tot més detingudament.
L’objectiu
de la valoració es identificar aquelles aspectes en els que presenta més
dificultats per poder reforçar-li de cara al pas a la secundària.
10h Valoració
F.F. (6è)
La
psicopedagoga arrel de revisar tota la documentació per l’elaboració del
dictamen pel pas a la secundària,
s’adona que
aquest alumne no s’hauria d’escolaritzar en aula ordinària, necessitaria un
canvi d’escolaritat, anar a una USEE.
Aquesta es
la raó per la qual, ara, quan ja estan fetes les preinscripcions als instituts,
el tornem a agafar per actualitzar les proves fetes i valorar-lo de nou. Tot i
que te diagnosticat un retard mental, el principal motiu de que ens fa dubtar
es el tema conductual, és tracta d’un alumne molt sensible, retret i que li
costa molt establir relacions personals.
11’30h
continuació valoració F.F.
Un cop
actualitzat el WISC-V i després de fer algunes operacions i alguna mostra de
llenguatge escrit, la psicopedagoga decideix demanar el canvi d’escolaritat.
12’30h
Coordinacions varies
De nou, i
com a mostra de la flexibilitat que ha de mostrar el psicopedagog a l’hora de
treballar, els plans es tornen a canviar. No es pot fer la reunió amb les
mestres d’EE, la psicopedagoga necessita tramitar urgentment el canvi d’escolaritat
del F.F, i elaborar un informe sobre dos alumnes pels professionals del CSMIJ
que els atendran.
29 d’Abril
El dia
d’avui es podria resumir amb aquesta frase
“disposem però la realitat s'imposa...”
La
psicopedagoga avui no ha pogut arribar al centre fins les 11h del matí, ha
hagut d’anar urgentment a un altre centre, a mantenir una entrevista amb la
família d’un alumne amb una problemàtica molt greu.
Així
que....tota la planificació que vam fer l’últim dia, s’ha quedat en un “no
res”.
11h
Reunió amb la família de F.F (6è)
S’ha comunicat
a la família que arrel de les darreres proves que li hem passat hem considerat
que el mes adient era la seva escolarització en una USEE.
Podria
haver-se tractat d’una entrevista incòmoda, pel fet de comunicar a aquestes
alçades, quan ja estan les preinscripcions a secundària fetes, un canvi
d’escolaritat. Però no ha estat el cas, la família te molt assumides les
limitacions dels seu fill, i son conscients que amb aquest tipus d’aula estarà
més ates i protegit.
M’ha
agradat molt com ha enfocat la psicopedagoga l’entrevista.
11’30h
Reunió de la psicopedagoga amb les mestres d’EE
Acordem les principals
funcions que hauríem d’assumir les mestres d’EE:
→
Identificació,
amb la col·laboració de l'EAP, de les necessitats educatives de l’alumnat que
presenta necessitats especifiques de suport i la col·laboració en la concreció
del corresponent pla d’intervenció.
→
Col·laboració
amb els tutors en la concreció dels plans individuals i/o adaptacions del
currículum així com en la preparació i adaptació d’activitats i materials
didàctics que facilitin l’aprenentatge d’aquest alumnat i la seva participació
en les activitats del grup classe ordinari.
→
Desenvolupament
de les activitats i programes específics que aquest alumnat requereixi.
→
Col·laboració en
el seguiment i avaluació d’aquest alumnat.
→
Gestió de
l’espai de recursos de suport a la inclusió escolar del centre que permetin la
millora dels processos d’ensenyament aprenentatge de tots els alumnes.
Un cop acordades les funcions, suggereixo que seria
convenient a cordar també els criteris d'atenció preferent i les modalitats
d’intervenció dels alumnes amb necessitats educatives específiques. Ja que es
un aspecte que s’hauria de recollir al Pla d’Atenció a la Diversitat.
Criteris d’atenció preferent:
▪
Alumnes que presentin barreres a l’aprenentatge i
la participació greus i permanents i que requereixin especial atenció (dictamen
EAP).
▪
Alumnes que presentin un retard significatiu en
l’assoliment dels aprenentatges (retard de dos o més cursos) (PI).
▪
Alumnes amb problemàtiques emocionals i/o socials
greus que comportin un endarreriment significatiu en l’aprenentatge.
Les modalitats d'intervenció de les especialistes en educació
especial prioritàriament seran:
▪
Suport als
mestres tutors a l’aula ordinària: grups reduïts, treball individual.
▪
Suport als
mestres especialistes dintre de les aules ordinàries.
▪
Treball fora de
l’aula ordinària: grups reduïts, treball individual (per treballar aspectes
molt concrets i limitats en el temps).
En qualsevol cas, la coordinació amb els mestres tutors i els mestres
especialistes serà constant, per tal de garantir la coherència en els criteris
de treball i els objectius a assolir.
Educació
Infantil.
▪
Detecció, conjuntament amb els/les mestres
tutors/es, dels problemes d’adaptació, interacció i llenguatge, etc.
▪
Detecció, conjuntament amb les mestres tutores, de
les problemàtiques socials i familiars.
▪
Derivació a l’EAP d’aquells casos que requereixen
una avaluació psicopedagògica.
▪
Col·laboració amb els tutors i l'EAP en la
planificació i preparació, si s’escau, de les entrevistes als pares dels
alumnes detectats.
▪
Coordinació amb els tutors i l'EAP en
l’organització d’estratègies educatives individuals i de grup dintre de l’aula, per reforçar els hàbits, el llenguatge i la
comunicació amb aquells alumnes que presenten algú tipus de dificultat.
▪
A parvulari de 4 i 5 anys, a més de tot l’anterior,
les estratègies aniran dirigides a reforçar els processos d’aprenentatge que
segueixen els alumnes, incidint en aspectes concrets per a la preparació a la
lecto-escriptura.
▪
Col·laboració amb els tutors/es en l’elaboració de
les Adaptacions Curriculars amb
l’assessorament del psicopedagog de l’EAP.
Educació
Primària.
▪
Suport a la inclusió dels alumnes que presentin nee
derivades de discapacitats greus i permanents.
▪
Detecció, conjuntament amb els tutors, dels
problemes d’aprenentatge, adaptació, interacció, llenguatge, ...
▪
Detecció, conjuntament amb els tutors, de les
problemàtiques socials i familiars.
▪
Derivació a l’EAP d’aquells casos que requereixen
una avaluació psicopedagògica.
▪
Col·laboració amb els tutors i l'EAP en la
planificació i preparació, si s’escau, de les entrevistes als pares dels
alumnes detectats.
▪
Coordinació amb els tutors i l'EAP en
l’organització d’estratègies educatives individuals i de grup dintre de l’aula,
per reforçar els aprenentatge, els hàbits, el llenguatge i la comunicació amb
aquells alumnes que presenten algú tipus
de dificultat.
▪
Col·laboració amb els tutors/es en l’elaboració de
les Adaptacions Curriculars amb
l’assessorament del psicopedagog de l’EAP.
12’40 h
Reunió amb la psicopedagoga- mestres d’E.Infantil-mestra d’E.E.
L’objectiu
d’aquesta trobada és actualitzar la situació de l’Ed.Infantil a l’escola. Cada
mestra ha comentat els caos d’alumnes derivats a CDIAP o d’altres professionals
externs, i els possibles casos dubtosos, dels quals s’haurà d’estar pendents
per veure com evolucionen, i en cas necessari derivar-los o fer demanda
d’observació a l’EAP.
La valoració
és bona, gairebé tots els casos estan controlats, ja tenen seguiment de
professionals externs.
M’agradaria
destacar que m’ha sorprès la gran quantitat d’alumnes amb problemes logopèdics.
6 de Maig
10h
Reunió de coordinació entre la Treballadora Social i la Directora.
Avui he
tingut un “extra” de responsabilitat. Per diverses raons no s’ha pogut posar
aquesta reunió de coordinació en un dia que la psicopedagoga assistís a l’escola,
així que jo he estat la responsable de transmetre la informació que sabem (psicopedagoga)
sobre els casos que porta aquesta treballadora social, i de recollir tot el que
s’ha dit en la reunió per poder informar a la meva tutora.
No és la primera
reunió d’aquests estil a la que assisteixo, però aquesta vegada ha estat diferent,
he tingut un paper protagonista, i m’ha agradat la sensació de saber que jo podia
aportar informació rellevant sobre alguns dels casos.
9 de Maig
9h
Valoració S.E (1r)
Donat que
avui hi ha hagut vaga i molts alumnes no han vingut, no hem pogut continuar amb
les valoracions que ens havíem programat, però hem tingut sort, perquè un dels
alumnes que es va prioritzar en el llistat que vam fer a principis de
trimestre, ha vingut.
Així que
hem decidit dedicar el mati a fer la seva valoració. Avui seré jo l’encarregada
de passar les diferents proves.
Ens hem
posat a la Biblioteca
i hem començat amb la valoració:
Dibuixos
prospectius, preguntes orals, seriacions i classificacions, lectoescriptura,
números, etc... i l’hem passat el Test de Raven.
A les 11h,
l’alumne a sortit al pati.
11’30h
Reunió psicopedagoga-mestra EE.
Juntament
amb la mestra d’EE, valorem els resultats de les proves. Finalment se li farà
un Dictamen “retard mental lleu”.
12’30h- 13’30h
CAD
Tot i que
en un principi no sabíem si la podríem fer degut a la vaga, finalment l’hem
pogut realitzar.
L’objectiu
d’aquesta CAD és anar concretant aspectes per posar en el Pla d’Atenció a la Diversitat. S ’ha
parlat dels recursos personals dels que disposa el centre per atendre la
diversitat i de com s’hauria de fer la seva distribució. I també dels recursos
espaials i materials.
També s’ha
aprofitat per entregar a la psicopedagoga les noves demandes d’observació, i
per informar de que s’havia valorat a l’alumne de 1r i que se li farà Dictamen.
Ha estat
una reunió molt profitosa.
16 de Maig
9h
Reunió amb Direcció.
Ens reunim
amb la Directora
per comentar el seguiment de diversos alumnes del centre.
La
directora aprofita per informar a la psicopedagoga del cas d’un alumne de 2n
que el dimarts es va posar molt agressiu i el van haver d’immobilitzar amb
ajuda del conserge perquè no es fes mal ell mateix.
Es tracta
del cas d’una família que havia estat en seguiment de l’EAIA i que atén S.S. La
psicopedagoga es posa en contacte amb la professional de S.S. que els porta i
acorden torbar-se per parlar del tema el dia 30 de maig a l’escola.
S’aprofita
aquesta reunió per acordar dates de trobades amb altres serveis externs, per
exemple amb el CDIAP, amb qui es farà la darrera reunió del curs. També es
comunica a la direcció quan hauran d’anar els alumnes de la USEE a visitar l’institut
assignat.
9’45h
Continuació de la valoració de la
J.V (5è)
Tot i que
els resultats del WISC-V surten força millor que l’anterior que se li va passar
(7 anys), continua presentant greus mancances en la comprensió verbal;
dificultats per evocar vocabulari, per buscar camps semàntics, etc.
Es
conscient de les seves dificultats i s’esforça per intentar superar-les.
11’30h
Reunió amb la Tutora
de la J.V i la
mestra d’EE.
Aprofitant
que la tutora no ha d’estar en la seva aula, la psicopedagoga em demana que
sigui jo la que faci el retorn de com ha anat la valoració de la
J.V. Per tant hem trobo amb la tutora i amb
la mestra d’EE, l’alumne no assisteix a EE però li volem demanar ajuda a la
mestra.
Previ a la
reunió, m’he fet un guió ordenant la informació que havia de donar i m’he
anotat les indicacions que m’ha donat la psicopedagoga.
El retorn d’informació
ha anat molt bé, jo m’he sentit molt segura, la tutora s’ha mostrat molt
col·laboradora i ha acceptat tots els suggeriments que l’he fet. La mestra
d’EE, finalment, s’encarregarà de proporcionar-li a la tutora material perquè la J.V pugui ampliar vocabulari i
treballar diferents camps semàntics.
12’30h-13’30h
Reunió psicopedagoga-mestres d’EE.
En aquesta
reunió la mestra d’EE que atén els alumnes de CM i CS ens expressa el seu
patiment pels canvis que s’estan gestat en la gestió de l’atenció a la diversitat. És una mestra que porta
molts anys a l’escola, que fa molts anys que fa servir la mateixa metodologia,
i que tot i veure que pot ser no és la mes adequada per atendre els alumnes
d’avui dia, es mostra reacia al canvi.
Un cop
escoltats els seus dubtes la psicopedagoga li argumenta el perquè de la
necessitat dels canvis, jo mateixa li proposo maneres de treballar, li dono
alguns consells per reorganitzar la seva aula de manera que li permeti un
treball més manipulatiu dels alumnes, etc. També li suggerim recursos web que
pot utilitzar amb els alumnes. L’altra mestra d’EE especial li proposa que
acudeixi a observar alguna de les seves sessions amb els alumnes de CI, sent
conscient de que el treball amb alumnes més grans ha de ser diferent, però que
li podria donar idees per fer amb els seus alumnes.
La mestra
de CM i CS ho valorarà.
la NEGOCIACIÓ ”.
És imprescindible!!! En les diferents reunions a les que he assistit, m’he adonat de la capacitat de la meva tutora per negociar, per reconduir les situacions, en cap moment intenta que els altres cedeixin sinó que es lluita pels interessos de tots, no es tracta de posicionar-se (un guanya l’altre perd) sinó es tracta de cuidar la relació dels implicats obtenint un resultat de guanyar/guanyar, per tant considero importantíssim per un psicopedagog la formació en negociació.
La meva tutora, sempre busca la corresponsabilitat de tots els agents educatius, com ha psicopedagoga m’ha ensenyat a situar-me en el no saber, és a dir davant qualsevol demanda mai fer la prescripció de la recepta que conduirà a la solució del problema sinó, posicionar-me en “anem a analitzar junts el problema”. (intervenció fonamentada en la perspectiva sistèmica).
23 de Maig
9h
Reunió amb Direcció.
Ens reunim
amb la direcció del centre per posar-nos al dia i comentar com ha anat la
setmana.
10h
visita USEE instituts.
Tot i que
no es una feina que faci habitualment la meva tutora, aprofita que jo estic
fent pràctiques per acompanyar en la visita dels dos alumnes que aniran a la USEE el curs vinent.+
M’ha
agradat molt poder visitar aquestes aules, i escoltar l’explicació que fan les
mestres als alumnes.
A més a
més, he tingut l’oportunitat de comparar entre les de dos instituts.
12h
Reunió amb la psicopedagoga.
Ens trobem
la meva tutora i jo per preparar la reunió de la CAD.
12’30h
Reunió de la CAD
La
finalitat d’aquesta reunió és presentar als membres de la CAD la feina que hem estat
fent en les reunions mantingudes amb les mestres d’EE. Els documents son els
següents: Les mesures curriculars per l’atenció a la diversitat i els criteris
per realitzar les adaptacions curriculars.
La major
part de la CAD es
mostra conforme amb la documentació elaborada, de fet s’ha extret de la
normativa. Pensen que seria interessant que tots els mestres en tinguessin una
còpia, ja que molts probablement no coneguin algunes d els mesures
d’atenció al diversitat.
Els comento
que així serà, ja que tot això quedarà recollit en el PAD i que tots els
mestres tindran accés a aquests document.
Únicament
ens ha costat una mica més acordar els criteris per realitzar les adaptacions
curriculars, finalment s’acorda:
-- El tutor serà l’encarregat de
l’elaboració de l’adaptació curricular, amb el suport dels mestres
especialistes i les mestres d’EE.
-- La durada de l’adaptació ha de
ser la mateixa que la programació en que es troba
inclosa, i ha de servir de referent
al treball desenvolupat diàriament. Per aquest
motiu, se n’ha de preveure la
revisió i, si cal, la modificació.
-- L’adaptació s’ha d’elaborar
després del procés d’observació i avaluació inicial, dins el
termini més breu possible.
L’adaptació curricular s’ha
d’incloure en la programació d’aula i el seu referent curricular seran els
objectius, continguts i criteris d’avaluació mínims exigibles, especificats en
el seu PI, del cicle corresponent establerts en el projecte curricular.
-- Durant el mes de setembre, els
tutors revisaran les adaptacions realitzades en cursos anteriors i la proposta
d’adaptació feta, i es faran les
modificacions necessàries.
Al llarg del mes d’Octubre, el
tutor/a, amb l’ajuda de la resta de professorat, elaborarà les adaptacions
curriculars necessàries, i serà l’encarregat de posar en pràctica l’adaptació
curricular planificada per a cada un dels alumnes del seu grup. Durant el curs
es podran fer les revisions i modificacions que es considerin necessàries.
Abans de finalitzar el 1r trimestre la Direcció ha d’haver
revista i donat el vist-i-plau de tots els P.I. del centre. Així com les
famílies, que serà responsabilitat del tutor/a convocar-les per que el signin.
Durant el mes de juny, es durà a
terme l’avaluació final de cada un dels alumnes, i es faran les propostes
d’adaptació necessàries pel curs següent.
L’equip directiu serà l’encarregat
de facilitar els temps de coordinació necessaris per
poder dur a terme l’avaluació i el
seguiment de l’alumnat amb NEE.
-- L’avaluació de l’alumnat amb
adaptacions no significatives es farà tenint en compte
els objectius i criteris d’avaluació
mínims del cicle i/o curs.
L’avaluació de l’alumnat amb
adaptacions curriculars significatives es farà agafant
com a referència els objectius i
criteris d’avaluació fixats en l’adaptació curricular
corresponent (PI).
Les qualificacions que reflecteixin
la valoració del procés d’aprenentatge de les àrees
que hagin estat objecte
d’adaptacions curriculars significatives, s’expressaran en els
mateixos termes que els establerts
per regular l’avaluació a l’EI i a l’EP.
La informació que es proporcioni a
les famílies constarà, a més de les qualificacions oficials, comentaris sobre
el progrés de cada alumne respecte als objectius proposats en la seva adaptació
curricular.
El
criteri general per a l’elaboració de plans individualitzats per aquests
alumnes, ha de ser, tal i com queda recollit a la normativa d’inici de curs,
quan la programació ordinària de l’aula i les mesures de suport previstes
resultin insuficients per atendre adequadament l’alumnat.
TOT I QUE PER MOTIUS DE DATES NO PUC PLASMAR AL
BLOG COM ANIRÀ EL FINAL DE LA FASE
4, NI LA FASE 5,
US AVANÇO L’AVALUACIÓ I OBSERVACIÓ PERSONAL DE LA 4;
Avaluació: Les trobades a primera hora del
matí amb la direcció del centre, són molt importants, ja que de fet, la
psicopedagoga marxa el dijous i no torna fins la setmana següent, i els que
viuen el dia a dia a l’escola i pateixen els imprevistos que puguin sorgir amb
els alumnes son els mestres, que li comuniquen a la Direcció.
Les valoro molt positivament, diria
que ha de ser obligatori poder trobar-se amb la direcció del centre, cada dia
només arribar, encara que només sigui 10 minuts.
Pel que fa
al funcionament i a la dinàmica del treball en equip, penso que és una de les
mancances que presenta el centre, sobre tot en relació a les mestres d’EE,
degut a la gran diferencia d’aquestes dues professionals en la seva metodologia
i en les seves discrepàncies en la manera de pensar. Fins el moment,
pràcticament han anat per lliure, però arrel de les reunions de la CAD i de les reunions
mantingudes amb la psicopedagoga, estem aconseguint reconduir aquesta situació,
de cara al curs vinent es treballarà en la creació de la línia d’EE al centre.
(unificació de criteris , metodologia, etc
queda recollit al Pla d’Atenció a la Diversitat )
En
general, totes les actuacions m’han permès endinsar-me en el rol de
psicopedagoga, aportant-me aquella part que fa de l’aprenentatge un continuo. M’han
despertat l’atenció i l’interés el comprovar la immensa responsabilitat que
porta implícita aquesta professió, pel fet de treballar amb elements humans el
que fa que s’imposi un treball seriós, i seguir ampliant dia a dia amb les
experiències quotidianes.
Observació personal:
Les assignatures cursades
al llarg de la llicenciatura m’han servit per ampliar els meus coneixements, per
tenir una visió més amplia, per entendre, entre d’altres coses, el perquè dels
diferents models d’intervenció en relació amb el context. Però en les
assignatures cursades he trobat a faltar “el arte de És imprescindible!!! En les diferents reunions a les que he assistit, m’he adonat de la capacitat de la meva tutora per negociar, per reconduir les situacions, en cap moment intenta que els altres cedeixin sinó que es lluita pels interessos de tots, no es tracta de posicionar-se (un guanya l’altre perd) sinó es tracta de cuidar la relació dels implicats obtenint un resultat de guanyar/guanyar, per tant considero importantíssim per un psicopedagog la formació en negociació.
La meva tutora, sempre busca la corresponsabilitat de tots els agents educatius, com ha psicopedagoga m’ha ensenyat a situar-me en el no saber, és a dir davant qualsevol demanda mai fer la prescripció de la recepta que conduirà a la solució del problema sinó, posicionar-me en “anem a analitzar junts el problema”. (intervenció fonamentada en la perspectiva sistèmica).
Al llarg
d’aquestes sessions he pogut observar i descriure com es porta a terme el
procés d ela presa de decisions entre els diferents membres que hi participen
en les reunions. Jo, com a mestre, ja m’havia trobat en la tessitura d’haver
d’arribar a acords de cicle o de claustre, però el rol
“d’observadora-assessora”, m’ha permès experimentar sensacions diferents, i
observar el comportament i les reaccions de les persones davant aquetes
situacions (discrepances-acords)
No hay comentarios:
Publicar un comentario