BENVINGUTS AL BLOG!!!!

He creat el blog com a ESPAI DE REFLEXIÓ i DIARI DE PRÀCTIQUES.

Us convidu a participar..........i a reflexionar!!!!!!!!



jueves, 23 de mayo de 2013

CONCLUSIONS



Un cop finalitzades aquestes darreres pràctiques, ha arribat el moment de mirar enrere, reflexionar i deixar constància del que s’ha treballat durant aquest temps a la memòria final. Abans però aprofito el blog per plasmar les darreres reflexions:

Prèviament a l’inici de les pràctiques, et sorgeix el dubte de si la teva formació serà la suficient i l’adequada per dur-les a terme, no saps si estaràs a l’alçada de les circumstàncies, si es compliran les teves expectatives......Però, a mesura que transcorrien els dies augmentava la meva necessitat de saber i d’implicar-me més.
M’he anat trobant cada vegada més a gust, aprenent les funcions i tasques de la psicopedagoga al centre, de l’avaluació i el diagnòstic, de les coordinacions, de l’assessorament als mestres, etc. Aquest aprenentatge m’ha fet sentir que m’enriquia, sobre tot, quan he pogut posar en pràctica, jo mateixa, alguna de les funcions i tasques de la psicopedagoga; com passar alguna prova a un alumne, donar alguna pauta a algun mestre o interaccionar amb alguna família.

Les expectatives de les persones del meu voltant, juntament amb la necessitat de demostrar la meva vàlua, ha fet que dediqués tots els meus esforços a demostrar la meva disponibilitat i interès per aprendre, per integrar-me dins les tasques del centre, en l’acompliment de les tasques encomanades, etc.
A l’hora, coneixia millor el centre, fet que m’ha permès ampliar el camp d’influència i passar de la simple observació, a fer les petites intervencions anteriorment esmentades. A mesura que anaven passant els dies i les hores de pràctiques, m’han anat sorgint qüestions (l’experiència en aquest centre ha estat molt enriquidora i m’ha fet qüestionar coses que fins al moment no m’havien semblat tant rellevants), que prèviament intentava respondre-les mitjançant un treball previ de maduració, i després comentava a la meva tutora, per finalment, en alguns casos, deixar-les plasmades al Blog.
Pel que fa al Blog, valoro positivament la seva utilització com a mitjà per poder  explicar i compartir amb els companys de l’aula el que he anat fent i aprenent durant el pràcticum, així com per conèixer les seves experiències.

Pel que fa a la meva tutora de pràctiques al centre, la Montse Pons, valoro de forma molt positiva el seu suport i tutoratge. M’ha servit de molt el seu suport i acompanyament en aquest procés d'aprenentatge. Tant les seves aportacions, com les seves orientacions, han estat clau per a donar sentit a la feina que he anat fent.

En general, agreixo l’esforç que han fet el centre, i la meva tutora, per brindar-me l’oportunitat d’entrar dins la seva tasca diària. Sóc conscient que això, en part, trasbalsa la feina dels professionals i la rutina dels infants, però sé, i ells també ho saben, que aquesta és la única manera que tenim els que ens hem format, de poder veure com és, en realitat, la feina que desenvolupen els professionals.

Ja per finalitzar, esmentar que estic molt satisfeta. Hem quedo amb el regust de veure què he aconseguit els objectius que es sol·licitaven al Pràcticum i veure que m’ enriquit molt tant a nivell conceptual com a pràctic, és a dir, acadèmic i professional.
Sé que no he pogut arribar a tots,  com és lògic, però tinc l’esperança de que algú és qüestionarà la seva manera de treballar i farà alguna modificació i posarà en pràctica alguna cosa del que hem treballat durant aquestes setmanes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario