Al 2n mes (Novembre) de començar a compartir amb la
psicopedagoga les seves tasques quotidianes a l’escola, ja vaig tenir clar que
jo no enfocaria el meu projecte cap a la intervenció individualitzada dels
alumnes. Volia un enfocament més ample,
més global, i després de donar-li moltes voltes, vaig plantejar-li a la meva
tutora la possibilitat de centrar el meu Projecte de Practicum en un
assessorament al centre: en la gestió i funcionament del centre envers
l’atenció a la diversitat. Es per això que proposo el següent projecte:
Títol: L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT.
Assessorament al centre en la gestió i dinamització de la Comissió d’atenció a la Diversitat.
El Projecte d’intervenció dissenyat parteix de la premissa
que és fonamental dotar d’eficàcia i utilitat qualsevol òrgan de coordinació del centre educatiu. En aquest
cas, es pretén que la bona gestió de la Comissió d’Atenció a la Diversitat (CAD)
repercuteixi en el bon funcionament i organització del centre; millorant
l’atenció donada als alumnes amb necessitats educatives específiques, i
optimitzant la feina que fa la psicopedagoga al centre. És per això que es
considera primordial el dinamitzar-la.
La finalitat del Projecte és
assessorar i recolzar tècnicament al
centre educatiu i als docents en la redefinició i implantació de la CAD com a òrgan fonamental en
l’atenció a la diversitat. Ajudant-la a complir les seves finalitats, que son,
tal i com especifiquen les instruccions d’inici de curs, les de planificar, promoure i fer el seguiment d’actuacions que es
duguin a terme per atendre la diversitat de necessitats educatives dels
alumnes.
Aquesta temàtica ha estat triada, en part, degut a l’actual
situació en que es troben les escoles, immerses
en un canvi ideològic fruit del ritme ràpid i frenètic amb el que la societat
està canviant, i que porta als equips d’assessorament psicopedagògic a establir
noves pautes d’actuació dintre de les escoles i com a conseqüència tendir a
treballar amb una metodologia molt més col·laborativa i basada en el treball en xarxa.
Això és el que m’ha incitat a proposar un projecte que te
per finalitat la redefinició i dinamització de la CAD com a òrgan de gestió de
l’Atenció a la diversitat; De manera que es converteixi en un òrgan que pugui
oferir orientacions, al centre i als docents, perquè millorin la seva resposta
institucional a la diversitat de l’alumnat que s’atén.
Així doncs, el que pretenc amb aquest projecte és tractar la
qüestió de l’atenció a la diversitat de manera global i transversal al centre.
Tractar-la com a quelcom que implica la participació de tots els docents, no
només de les mestres d’E.E. i de la psicopedagoga. Penso que aquesta és la
manera més convenient d’enfocar-ho.
La prospectiva del Projecte és que la CAD cada vegada sigui més autònoma
i prengui més rellevància en la pressa de decisions sobre aspectes relatius a
l’atenció a la diversitat al centre.
Espero poder arribar a les fites proposades!!!!!!!!!!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario